Somnar

Sluta vara så dum
att du inte låter tanken
Lämna dig
En gång för alla

 

Jag lämnade ljuset på
Ifall du skulle gå upp
På natten
Och stirra in i mörkret
Jag ville inte du skulle bli rädd
Så jag lät lampan lysa

 

Nu släcker jag
Jag är inte mörkrädd
Men jag, jag vet ju hur jag ska gå
Jag hittar utan lampan tänd

 

Nu pratar jag inte innan sömnen
Vem lyssnar på det jag berättar
När det är så lugnt och tyst här
Det förändrades
Nattens samtal blir annorlunda nu

 

Det kanske blir kväll ändå
Nånstans så somnar jag
I rummen utan tända lampor
Beredd på framtiden
Som kommer ändå

 

Och jag drömmer
Och en dag ska jag kanske flytta härifrån
Tillbaka och beredd på framtiden
Och jag somnar lite lugnare
Dag för dag
Och det är ok idag

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0