Fiskesäsongen är snart igång!!

Nu får det här bli lite mer min fiskedagbok igen.
I år känns det som om det finns potetial at bli mycket fiske. Om det blir mycket fisk är en annan fråga. Inte helt oviktig men inte avgörande heller...
Nästa helg drar jag ner till västkusten runt Göteborg på en flugfiskarkurs. Ska försöka fåörstå mig på det där med flugfiske efter kustens silver, havsöring.

Och i sommar är det två lite mer spännande resor som jag planerar inför just nu. Den ena är en fjällfiskeresa till en underbar och hemlig plats runt Tärnaby. Hoppas ändå att det ska bli en fin resa. Tror väl ändå inte att jag ska slippa myggen som vi gjorde 2011.

Sen hoppas jag på lite flugfiske runt Sälen. Med Nolle.

Sen allt det vanliga fisket efter gösen och abborren.
Och lite vår trolling står också på menyn så fort vi får i båten i Vänern nu. Där har det ju gått lite dåligt när vi provade förra året, men övning ger färdighet och i år ska det lossna. Blev ju några öringar förra året, men jag har ännu inte fått nån Vänerlax.

Sen vet jag inte om jag vågar hoppas på nån tur till Nordvärmland och de små bäckarna och de söta bäcköringarna, med Tony och kanske Nolle... Det kanske blir nästa år..
Men lite på gång med andra ord...

Vi hörs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0