Hittade en gammal dikt...

Hittade den här dikten på en gammal hemsida som jag hade för en massa år sen.. tio år sen för att vara mer exakt...

Skriven 31 Mars 2001 - min födelsedag...

 


 

Jag Har Slutat Att...

Jag träffade en vän idag och vi hann byta några ord
innan han avbröt vår konversation
och med en bekymrad min såg rakt in i mig
han sa

Jag har slutat att se på lyckliga filmer...
han var tyst en stund och såg på mig
som om han funderade på fortsättningen
sen sa han

jag såg jag dem för att de fick mig att drömma om lycka och kärlek
och allt som hör därtill
jag såg dem för att jag trodde, nej, rättade han sig, visste...
att allt det där en dag skulle bli mitt...
och han fortsatte

När jag sen en dag mötte kärleken och lyckan
såg jag lyckliga filmer för att jag kände igen mig i dem
och mådde bra av att vara del av vad jag såg
där tystnade han en stund igen...
så fortsatte han

sen såg jag dem för att jag sörjde
sörjde att jag mist lyckan och kärleken
och jag mådde bra av att gråta åt det vackra i de lyckliga filmerna
det fick mig att minnas och längta efter lyckan igen
åter tystnad
längre den här gången
sen sa han

Jag har slutat att se på lyckliga filmer
för nu har till och med längtan dött
längtan efter lyckan och kärleken
lyckliga filmer kan endast påminna mig om att
jag har slutat att tro på kärlek och lycka
jag har slutat att se på lyckliga filmer
och han tillade sorgset

och det jag såg när jag mötte dig idag
var att du är liksom jag
sen frågade han

ser du fortfarande på lyckliga filmer



av John Thomas - 31 Mars 2001- Jag fyller 35år idag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0