Flugfiskedebut....




Lördag 7 maj 2001

En solig dag i Bengtsfors..

Hade bokat med min käre gamle Jörgen Holst och även fått till det. Nu skulle vi fiska ihop. Och jag skulle träna att kasta fluga.. Och inte var det lätt... men det blev en... Här lite bilder..


Napp!!

Jobba på Thomas!

Där satt den.. Fluga? vet inte... Ser ut som en geting... Montana sa Jörgen.. Nån som vet om det är Montana?

Och lite bilder på Jörgen.. när han jobbar för att lura fiskarna i tjärnets djup...



Härlig dag med hyfsat mycket vak och liv i tjärn, men kanske nån fisk till vore önskvärt..
men vi tränade iallafall ihärdigt vår kastteknik...




Lysetjärn 7 maj 2011. Det blev varmt i vadarna till slut när solen gassade på oss hela dagen...
Men vattnet var ju kanske runt 10 grader så det var ju lätt att gå i och svalka sig. Jag hade ju köpt mina första vadare och vadarskor. Vadarbyxorna, Extreme Vision kändes utmärkta hela dagen. Men vadarskorna Guidline Crosswater var jag inte helt nöjd med. De blev ihoptryckta rejält när jag vadade och jag fick ont i stortårna efter en hel dags vadande... Ja man lär sig bäst genom erfarenhet.. undrar hur länge jag ska få erfara tåont...
Däremot så var det kul att kasta med mitt billiga spö, Kinetic... ville inte gå och köpa ett svindyrt flugspö och upptäcka att jag tyckte det var skittöligt... Jag är inte helt frälst på flugfisket än då jag känner mig väldigt begränsad i min kastteknik och jag tycker att flugan hamnar några meter ifrån mig, men jag ska träna vidare och hoppas att längre kastlängd och mer precision ska ge mig bättre upplevelse...

Jag fick prova Jörgens Guideline spömen det var lite styvt och jag tyckte det var lite svårkastat så jag tog mitt billiga.. Själv hade Jörgen ett spö av märket SAGE som var oerhört fint...



Ja ja tack för denna gång...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0