Växlande Molnighet - med inslag av regn...

Lördag 23 juli 2011

 Jo, regnet och åskan och blötan drev oss in till stan från stugan. Och visst har det varit regn, men också solsken.
Annars då. Borde självfallet nämna tragedin i Norge. Men vad kan jag säga annat än sorgligt, hemskt, ofattbart...
 Utöver det då? Hur har sommaren varit? Det har varit jag Yvve och albert såklart. Och lite Mia o Stella, och lite Maia och Matilda, som det snart ska bli mer av när de båda kommer hem nästa vecka. Skönt.

Med tanke på familjen och alla så var det ett häftigt möte på V:a Skagene häromdagen. Där möttes Mia, Patrik, Stella och Anton, alltså hela syrrans familj. Det var Maia, Matilda, Albert, Yvonne och jag - Alltså hela min familj. Å så var det Erik, Jan och Ingrid - inte hela eriks familj men ändå. Jag tror det finns nåt kort när flertalet av dessa är med.

Längst bak - ingrid Nielsen, sen patrik och Mia, framför dom ligger anton med stella på sig. Sen Matilda, Maia och Albert. Yvonne tar kortet, jag har inte kommit än och erik och Jan fixar med kajaken eller paddlar...

Jaha.. mer då i sommar?


Mycket tid i stugan såklart. Här är det nog frukost som intas...


Och lite abborrfiske... såklart - men inte tillräckligt. Har varit blåsigt på Vänern än så länge...


Fiske är nya tidens punkrock!!!


Och lite gösfiske med Pelle på Molkomsjön. den här dagen brände vi oss totalt av sol och värme...
Jag fick 8 gös och 3 abborrar. Pelle fick 3 gös och 8 abborrar. Första gången jag får fler gös än pelle. Hihi!

Solen brände så vad gör man
Solen brände och det var mellan 25-30 grader och vi fiskade i timmar. Så detta är pelles form av solskydd...

Ja så har familjen varit I Grebbestad med Mia och stella i  Pia och Lasses stuga som vi fick låna, Trevligt! Varmt och skönt!!

albert på Hamburgö... där jag fick lite fisketid och fick två små makrill från land. Tydligen hade nån fått två havsöringar denna dag. En solig dag i Juli. Jaha.. så kan det vara...


Stella på Hamburgö

Tanumstrand juli 2011 - Albert och Yvve
Albert ville inte vara med på bild. Här är vi på Tanumstrand. Yvve - min kärlek - poserar!
Vi var runt på olika stränder varje dag i 5 dagar.. Lite för mycket stränder, lite för varmt och för lite fiske - men otroligt skönt och mysigt ändå...

Mia på pizzerian på tanumstrand brygga
Mia på pizzerian på tanumstrand brygga - Var ju tvugna att äta oxå...

Annars har ju Bertil köpt en fin ny båt som tyvärr strulade just när vi fick till en fisketur ihop.. så sjöräddningen fick hämta mig Bertil och Anki...

Tur att dom finns...

Men när båten inte var att lita på så fick det bli lite fiske från land. Fck 4 fina abborrar och bland annat hade jag en som hoppade efter mitt lilla havsskeddrag pimpat med en liten jigg på kroken...

Båtmotorn krånglade - så det blev lite fiske från land...
Ja det var en kort resumé, inte alls heltäckande, inte ens kronologisk.. men ändå.. en glimt av vad som hänt...

Och vad är på gång då? Självklart håller jag på att förberda för fiskeresa till fjällen med Lars. Har fått en del inspirerande bilder från honom.

den här är från Tärnaån - och där ska vi liksom inte fiska.. kanske lite iallafall.. för det finns bättre vatten såger Lars.. och jag tror på honom. Ska bli oerhört spännande och skönt att få komma iväg...
Här kommer Lars själv.. vet inte riktigt var den här bilden är tagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0