Ny Dag, Nya Möjligheter...




Måndag 26 april 2010

Ny Dag, Nya Möjligheter...

Dom orden var det en klok man och vän till mig som sa till mig, inte en gång, utan avrje gång vi möttes. Och jag fick i mig den tanken, att så är det verkligen. Den senaste tiden när jag varit lite stressad, bla, pga flytt, så har jag tappat den där tanken. Men visst är det väl så, att vi har möjlighet att at tillvara på alla de möjligheter att göra precis vad allt som vi möjlign förmår av den här dagen. Med den kunskapen, kan det inte finnas nån orsak att hålla på att bestraffa sig (mig) för et vi (jag) inte gjorde igår. När jag ändå gör just det, vältrar mig i gårdagens tillkortakommanden, så slösar jag bara energi. Och låter dagens möjligheter svärtas av gårdagens sot.

Nej låt den här dagens möjligheter få lysa fritt. Mörka inte himlen med vulkanaska från gårdagens utbrott...

Ja.. ungefär så...




Kommentarer
Postat av: Victoria Qvarnström

Prova denna också; Lyckobubblan. http://tankarilosvikt.wordpress.com/2010/05/11/lyckobubblan-2/

2010-05-12 @ 13:10:46
URL: http://tankarilosvikt.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0