Jaha... VAB - sjukt barn med andra ord



torsdag 28 januari 2009

Det är ju så... att nu börjar livet när man ständigt får hem nya bakteriefloror som vårt barn plockar upp på dagis... eller som jag plockar upp på skolan... å så blir det sjuka vuxna... eller sjuka barn... Nu är det Albert som är magsjuk så det blir VAB imorgon - Vård Av Barn. Det har ju en fördel. Det är ingen karensdag. Annars när vi är sjuka så kostar den där jävla karensdagen runt en 1000-lapp. Har man råd med det? Tveksamt.
Menjag vill ju inte bli magsjuk för jag har en pimpeltur inplanerad tills imorgon. Tänker inte tala omtill vilken sjö för då kommer det väl nån elev och tar den stora fisken för mig. Och äter upp mina mackor, lånar mina spön eller spiller ut min choklad. Eller går mig på nerverna. Nej, det sista var inte snällt sagt. Det finns elever (eller en elev) som faktiskt har både egna saker, fika och tålamod och det är möjligt att han följer med på fisketur... Om nån undrar över isens beskaffenhet så var vi där och kollade igår. Den var mellan 3-4 dm. Mer än vad jag hade trott och hoppats på.
Nu är det bara abborrarna som ska vara på hugget oxå. Men det är ju åt högtryckshållet enligt SMHI på lördag. Några friska minusgrader och solchanser. Så det ska nog kunna bli en skön dag i vilket fall.

Ojdå... nu snöa jag in på fisket igen. Enkelspårig, intresserad eller kanse t.o.m. besatt. Äsch, det är ju kul!

Mer fiske. Fick min nya fiskerulle igår. En Shimano Technium 3000 FB.

Kommentarer
Postat av: Jag

Men för helvete.. kommentera då..ojdå kanske ingen som läser.. får spamma mina vänner...

2009-02-06 @ 13:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0