Vintern är här... på riktigt...

tisdag 29 december 2009

Ja, vintern är här på riktigt. Var rädd att det skulle bli en ljummen vinter med öppet vatten ända till norra Daarna typ... men alla våra vatten utom Vänern, har fryst tll ordentligt... men nu när det kryper ner mot -15 till -20 ska nog Kattfjorden och Baggviken kunna frysa till... Kattfjorn, där vi ska ta stora Norsabborrar och Baggfjorden, dit Bertil lovat ta mig med för att fiska lake... Bara att hoppas på att snön håller sig borta...
 Ja att et finns lake vet jag med säkerhet för jag fick en av di' snälle brorsera' på V:a Skagene, Niklas och Patrik...
Här ser vi en fångst som dom fått i sina nät...

Vilken vacker fisk... Och dom var så snälla att jag fick i julklapp den enda som hade rom i sig.. Så jag drog ut på nätet för att hitta ett bra recept på stuvad lake och där romen kommer väl till pass...

På samma tur fick dom en rejäl vänersik
Julafton 2009
Undrar ni över att den ser märklig ut så är den fjällad redan...

Ja  allt detta på julafton (eller var det juldagen? minnet är gott men kort)

Men mina egna fisketurer då...
Jo har blivit några pimpelturer. Men inte mycket fisk. Till Molkomsjön igår. Fick några småabborrpinnar. Men en härlig dag. En ännu härligare dag var det idag. Minus 16 grader! Ocvh solsken. 2,5 timmar på sjön. Fick nåt konstig litet. Vet ej vad det var. Och två vitfisk. Första gången jag pimplade i Alstern. Tydligen var jag inte på dom bästa abborrställena. Men det var kul och skönt. Men jag vill ha mer abborre. Men det kommer väl längre fram???
Hoppas på en tur ut med Pelle, från Lindfors, till hans hemliga abborrställe. Och jag och Nolle har planerat att vi sa ut på Nyårsdagen. Och förmodligen slår vi då två flugor i en smäll om allt går som det ska.

Lite bilder från dagens tur

Kaffepaus




Det biter i kinderna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0