Pimpelpremiär... men utan fisk




tisdag 22 december 2009

Ja så har jag då äntligen fått stilla min hunger efter att få borra ett hål i isen. I två dagar i sträck har jag nu fiskat på de Värmländska sjöarna, Mangen och Molkomsjö. Med det enda resultatet att jag blev rikare på livsupplevelser, men grinigare när det gäller fiskelycka. Jodå det var fisk där.. sällan och i få av de många borrade hålen, men de bara petade lite och kände lite på mina pirkar.  Så nåt fel gör jag såklart. Ska väl försöka mig på Mormyska nästa gång... och agnfisk.. annars har jag testat allt. Pirkar i alla storlekar,  krokar i olika färger, balanspirkar. Röda maggots, vita maggots, utan maggot. Nära land, grunt, djupt, vid vass, vid ö, vid udde, vid djupkant... osv. Dom ville väl bara inte. En ihärdig nordostvind får ta skulden påsöndagens tur.. Hur nu de ska känna att det blåser därnere under isen... hmmm...
Men men.. nästa gång! Då jäklar...
Lite bilder iallafall...

Först ut på Mangen. Otrampad is...  20:e december 2009 Ca 7-9 cm is.
Först ut på årets is. Söndag 20 december 2009 en härlig dag. Men ingen fisk.


På Mangen med det nya isborret U. Rantanen
På Mangen med det nya isborret U. Rantanen


Det lilla Wigglerspöet. Laddat med en liten Krylbo Olles SM-pirk silver och koppar.
Med en liten limkrok och troligen en maggot också... utan resultat.
Därav inga bilder på Mangensjöns underbart mörka abborrar.

Molkomsjön 21 december 2009. Miun namnsdag idag. Thomas. Ingen fisk!!!!
Molkomsjön. Tyckte det räckte med bilder på mig på en sjö, utan fisk...

Så här kan iallafall gäddorna se ut i Mangen. Detta är från min ttur i Augusti 2009.
Var där en tidig morgon för att locka nån gädda och i förhoppning att få några mörka abborrar...
Gädda saugusti 2009 Mangen  Lånade Olle Johnssons båt. Rodde halva sjön
Lånade Olle Johnssons båt. Rodde halva sjön. Blev några abborrar oxå.
Det var allt för den här gången.

Hoppas på villigare abborrar och får testa nya knep i mellandagarna.
/Thomas




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0