Jag oroar mig så mycket...





Jag oroar mig så mycket... - Måndag 17 augusti 2009

Yvonne säger att jag oroar mig så mycket!
Ja, ibland tror jag att jag känner mig tryggast när det är besvärligt, när saker går åt h-e...
Så jag målar upp katastrofscenarier inför allt jag gör eller ska göra. Ajaj... Exempelvis nu. Jag Har skickat en fiskerulle för reklamation  till en fiskeaffär i Halmstad. Ska den komma bort på vägen. Posten går ju inte att lita på. Jag tar rekommenderat. Ja, det var väl inte så dumt. Men sen förväntar jag mig ändå att den ska försvinna. Och om den gör et, hur ska jag få ut det rätt avärdet av den? Får jag bara det den är köpt för så har jag inte råd att köpa en ny eftersom jag köpte för bra pris. Och om den kommer fram så säger väl dom eller Shimano att det inte är fel på rullen. Så har jag skickat den i onödan. Eller så... osv osv... 
Ja ja... släpp taget, träna bort ditt katastroftänkande. Ha tillit. Jag har gjort vad jag ska göra. Borde vara glad att jag fick iväg den. Annars så är jag sån att det nog inte är nåt fel. Å Så hade jag gått och mått taskigt över att rullen känns konstig. Nej det blir nog bra. Det blir bra. Resten kan jag inte styra över.

Jaha.. Annars då?

Lite fiske, en hel del jobbsök. Ja, jag står numer till arbetsmarknadens förfogande. Fanns inget mer vik att få i Molkom. Mina två elever flyttar till gymnasiet och inga stod på tur att behöva just min sorts hjälp... Synd. Kanske skulle följa med mina elever till gymnasiet då. Olle ska till Södra Viken i Sunne. Det skulle inte vara så tokigt. Finns väl fina fiskevatten där uppe.

Ja och i helgen hade jag Olle på besök ute i stugan på Hammarö. Vi skulle fiska. Och det gjorde vi även om det blåste en hel del. Vi var inte ute i sormarna i söndags(14 m/s) men väl i fredags och lördags ca 5-7 ms från syd och då kan det bli lite mindre mysigt att fiska...
Men en del abborrar fick vi. tyvärr var det inte Olle som fick plocka dom flesta men jag hoppas han var nöjd ändå.






Här har vi gått iland för att grilla korv, men upptäcker att en stressad Thomas fått med allt utom korven. Vi provar att grilla en abborre. Tar inte fler då vi inte är utrusade med salt (orutinerat, salt och citronpeppar + folie borde alltid vara med i fiskeutrustningen).

Annars så har Maia haft en del tureneringar i fotboll med QBIK som gått bra på sistone. Halmstad - dom vann, Sun Cup - Dom vann (Maia gjorde tre mål, kul!)...


Matilda och Erik såg vi också en glimt av i helgen. Länge sen vi såg Erik nu. Han har varit i USA i samband med skolan. Han får se en hel del av världen den manne. Kan man ju lätt bli avundsjuk på. Och det blir jag.
Å Så har vi väl packat in oss till stan på riktigt nu känns det som. Blir självklart en del fler turer ut men det blir med Färjestad som bas nu.



Ja och i onsdags, 12 augusti, var vi ute på båtur, Maia, Yvve, Abbe och jag. En del båtkörning och en del bad och sol... Skönt och trevligt... Observera den ena åran som är färdigslipad, oljad och vackert grönmålad... Eh vackert?

Jaha mer då?
 Hoppas och ser fram emot att få följa med Pelle på gösfiske och bäcköringsfiske framöver. Men nu har ju kylan slagit till så nån sommartrolling efter gös blir det ju inte men han har slagit in rejält på vertikaljiggning nu så vi får se om det kan ge lite resultat!
Vad gäller bäcköringen så finns ju chans på lite reälare sakr här... Men hade kanske maxröta förra gången vi var ute... (Läs i bloggen i  maj)





Kommentarer
Postat av: Fanny

Trevligt med ett inlägg som inte enbart handlar om fiske! ;)(ska jag säga som för drygt ett år sedan bara skrev om hästar!)

2009-08-18 @ 17:41:53
URL: http://fannymillom.blogg.se/
Postat av: Thomas

Ja jag inser att jag har ju en del annat i mitt liv som är värt att nämnas... typ tre barn... en flickvän... andra vänner och bekanta... och ett liv i övrigt (även om det sistnämnda kan vara svårt att tro ibland)

2009-08-18 @ 19:10:12
URL: http://swenson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0