Ny tapet... och ut med det gamla, in med... ingenting...




2 november 2008


Vi har fullt upp med att rensa, sortera och slänga... Vi har just fått omtapetserat i vårt vardagsrum och vår hall... så jag passar på att inte ställa tillbaks alla saker jag hade i hyllorna, bara för att dom finns... jag funderar, vad vill jag ha kvar och vad vill jag slänga...
Och för att inte fastna i nostalgins träskmarker tänker jag att hellre sörja en dag över boken jag slängde än kvävas 365 dagar av att ha för mycket saker. Böcker överallt, vinylskivor, gamla filmer som jag inte kommer att se igen, och vill jag se dom så kanske jag bryter mot nån lag och laddar ner en film för kvällen. 42 år gammal anser jag mig ha betalt min tribut till filmbolagen och alla filmstjärnor som levt lyxliv på min (och lite på andras) bekostnad.
Och det är jäkligt kul oxå... att rota och hitta sånt som jag vill ha kvar, och som livar upp... har spelat fler skivor(cd) idag än på lång tid... skönt med liute Café del Mar, St Germain, Jam, Kent, Faithless, lite egen musik med Teachers...
Å sså har vi stängt av TV:n och umgås. Jag,Yvve, Maia och Albert. härligt.... ja ja... allt för denna gång...






Kommentarer
Postat av: dottra di

Härligt att höra kära pappa. Vore kul med lite bilder på nya lägenheten :) Fin by design på bloggen också. Pussaro och kramar

2008-11-01 @ 20:33:48
Postat av: maia

tänker jag att hellre sörja en dag över boken jag slängde än kvävas 365 daar av att ha för mycket saker.





det gillade jag... mycket smartigt och thomasigt!;D

det blir skit bra i alla rum också!!! mucket vajert!

2008-11-01 @ 23:36:31
URL: http://jaghetermaia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0