Fiskafänge...

Fredag 16 maj 2008

Haft en del fiske med kidsen i skolan... och vi har fått end el fisk... eller dom har fått...
Här lite kort från Gäddafångst i Molomsjön,  vid Ängvika
    

olle Gädda och           Olle & Gädda                 Gäddan som                    Robins Gädda
Robin                                                                  skulle varit min 
                                                                             men blev Olles...


   Jo, om den där gäddan som skulle varit min... jag hittade udden, slängde i... och när Robins spö krånglade så lämnade jag spöet efter halva invevningen till
olle och direkt skriker han... jag har napp... så omöjligt är det för mig att plocka fisken... strax innan hade jag en gädda på land som sprätte tillbaka i...
Och igår (fredag) var jag och Robiin ute i båt.. jag tappade en stor gädda... Robin drog upp tre... hmmm... med mitt drag... eller rättare sagt, med Ankis speciadrag... en liten Zaltabborre... Då vet vi att den funkar bra på gäddor... Draget var helt söndertuggat innan dagen var slut...
jaha... det var allt för denna gång...


Kommentarer
Postat av: mattias

Gött!! jag trodde inte du kunde få fisk,fast det fick du väl inte egentligen?

2008-05-16 @ 20:56:22
Postat av: matilda

DU är väll inte bitter pappsen ;)

2008-05-20 @ 20:39:59
URL: http://matildawiklund.blogg.se
Postat av: Thomas,

int e jag bitter int

2008-06-25 @ 11:58:50
URL: http://swenson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0