Ny dag, nya möjligheter...



Måndag 29 december 2008

Jaha, har haft en dag utan Albert och Yvonne och tänker att, kanske skulle jag gjort nåt vettigt av dagen... men icke sa nicke... slösat bort en dag i soffan. Men vänta lite. Just slösat, är det det, eller har jag skönt kunnat slöa? Det handlar självklart om hur jag själv väljer att se på det. Om jag väljer att se det som om jag slösat så får jag dåligt samvete och fyller på mitt liv med en misslyckad dag. Om jag väljer att se det som att jag behövde en dag för att vila och slöa, med tanke på hur hektiska mina andra dagar med Albert och livet kan vara. Ja, då har jag ju fyllt på med en bra dag istället och har inte något dåligt samvete... ett dåligt samvete som dessutom ska dövas med ett besök i kylen och brödburken...
Så... idag väljer jag att säga...
Jag har så härligt slöat och bara ägnat mig åt ingenting. Vilket privilegie....

Jo, jag har ju blivit inbjuden till ett av de bästa program jag stött på på länge...
tackar BOE
Spotify...
all musik du vill ha, utan att vara olaglig...
utan att behöva ladda ner...
den bara finns där... 
     


Så tills vi ses
Ha re'


Kommentarer
Postat av: maia

det låter jäätemysigt det där hörru! du har ett sånt härligt sätt att se på saker och ting måste jag säga!!!:)

2008-12-29 @ 20:33:03
URL: http://jaghetermaia.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jag har hört mycket gott om Spotify, fast själv vill jag ju äga skivorna... Jag vill kunna bläddra i häftet! Och så vill jag ju ha "en imponerande skivsamling"(fast det är långt kvar dit).

Ha det fint!

2009-01-05 @ 12:14:52
URL: http://fannymillom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0