Jag satt och skrev ett lång litterärt inlägg när..

En resumé av vintern och vårens fiske.... 2012/2013
 
Jo, jag satt som sagt och skrev ett inspirerat och litterärt inlägg om tre fisketurer jag gjort i vår. När jag plötsligt får blåskärm på datorn och den kraschar. Så nu blir det inte nåt långt och inspireart inlägg utan snarare ett fotokollage med lite kommentarer. Så kan det gå.

Vinterns fiske är förbi och även om det inte alltid gav så här magert resultat så har det väl inte varit värsta vinterfisket. Lite för få turer kan man väl säga. Här ett pass med Svärfar Bertil som fångat en baddare. Kaxig abborre...

Men en minnesvärd fisketur var när jag fick följa med Alexander på skoter ut på Vänern.

Över 100 abborrar och de sa att det var en halvdålig dag eftersom de största fiskarna inte var där. Stora nog för mig iallafall.
Här Alexander med en fin borre.
 
En tur med Bertil till lakfisket blev det också. VAr ju lite nya regler, med förbud för lakfiske i älven. Men nu var vi inte där utan på vårt egna ställe i Vänern. Och vi fick oss en varsinn lake på isen där ute. Trevlig mörk kväll.

Blev god enligt standardrecept. Stuvad lake, med muskot. Mums!
 
Och nån tur blev det med Pelle på vår gössjö och i år fick han förvånansvärt med gös å pimpel också.
Pelle med de rätta knycken. Här hann han inte ens sitta ned för han ahde borrat upp flera hål som han höll igång. Och med gös som resultat. Lovar gott inför vårfisket.

Jag kämpar på men den här gången fick jag nöja mig med några små abborra som inte ens får vara med på bild.

Men nån tur på Vänern med Roland och vänner blev det också och då fick man se glimten av några riktigt feta goda abborrar.
 
Fortsättning följer... (Thomas)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0