Om fiskegalenskapen... lite fria tankar...

söndag 15 maj



Var ute och läste på en sida www.fiskelust.se och fick se en kommentar av en fiskare vid namn Hjortmyr som beskrev hur han slutade prata om sitt fiske... Efter att folk började reagera med allt mindre lustiga kommentarer och verkligen började tvivla vad han höll på med så skrev han så här på sin sida...

"Sedan dess brukar jag inte säga att jag varit och fiskat, kanske hinner jag hem och byter om till och med. Lite som en alkoholist som smyger med flaskan och försöker spela nykter."

Oj oj vad jag känner igen mig. Om jag berättar om mina 2 till 6 turer i månaden så tycker folk inte jag gör annat än fiskar. Men tänk efter, vad gör "vanligt" folk 2-6 dagar i månaden? Hur ofta sitter jag själv inte 4 timmar framför teven och bara jäser och får ont i zappfingret? Hur ofta går folk på krogen (vilket jag inte gör!)? Hur ofta sticker en löpare ut och springer? Men när det kommer till mitt fiske får jag väl börja smyga, för att inte folk ska tycka synd om min familj och börja tvivla på mitt förstånd. Tur det inte blev bergsklättring =).

Ja ja.. men det är ändå inte så att jag inte begriper hur folk tänker. Jag började ju själv sent sent att fiska och innan dess så minns jag inte ens att nån pratat om fiske med mig. Förmodligen för att jag inte kunde bry mig mindre. Tyckte det verkade trist, hemskt tråkigt och meningslöst? Och om nån kommit dag ut och dag in och berättat om olika fiskar, spön, drag och flugor hade jag utan tvekan tröttnat. Minns när Tony och några andra kamrater lurade med mig ut till Hammarö för att fiska. Vad de skulle fiska hade jag ingen aning om. Minns dock att jag kastade sten i vattnet för att de skulle tröttna så vi kunde åka hem snabbare. Oj så det kan förändra en det där med fiskefeber... ja.. jag har nog en sjukdom och just nu yttrar den sig som fiskefeber.. Hoppas jag fortsättter att kanalisera mitt beroende på det sättet.

Hej så länge!!



Kommentarer
Postat av: Din kära...

..inget smygande här vet du, så det var en gång för längesen älskling!! Jag är ju uppväxt på fisk så det är väl lika bra att fortsätta den banan. Annars är fiskpinnar dretgött.

För övrigt sitter jag med pirr i magen och väntar på att vi ska bli hämtade. Hi hi..

2011-05-20 @ 12:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0